[python] wxPython, cestina a unicode

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Středa Září 21 13:10:08 CEST 2005

(Starší dotaz. Nevím jestli někdo odpovídal -- ponechávám v
původním tvaru.)

Petr Hlávka napsal

> mam trochu problemy s wxpythonem a unicode/neunicode
> verzemi. Pokud chci vytvorit aplikaci, ktera by jela pod
> obema verzemi, musim kvuli unicode verzi predavat vsechny
> retezce gui (napr. napisy na tlacitku) jako unicode retezec
> (u""). Gui mi take vraci unicode stringy, takze pokud chci
> napriklad vytisknout hlasku ve ktere se bude vyskytovat
> retezec z gui, muzu ho tam dosadit normalne operatorem %.
>
> Pokud ovsem spustim aplikaci pod neunicode verzi wx
> knihovny, vraci mi gui normalni retezce a pokud je v nem
> cestina, selze substituce (%) do unicode retezce. Takze to
> [...]

Pravděpodobně by pomohlo co nejvíc přejít na Unicode. Aby se
nemusely staré zdrojáky předělávat (před všemi řetězcovými
literály uvádět u, mělo by pomoci spouštět Python s
parametrem -U. V tom případě by se všechny řetězcové
literály měly převádět automaticky na Unicodové literály.

Pokud by stračilo rozhodovat se za běhu, jestli provádět
konverzi na unicode nebo ne, pak type(s) vrací pro klasický
řetězec a pro Unicode řetězec jiný typ.

Docela by měl zajímalo, jaké s tím budeš mít další zkušenosti.

pepr
--
Petr Prikryl (prikrylp at skil dot cz)