[python] zaporny systemovy cas

Jakub Hegenbart kyosuke na seznam.cz
Sobota Prosinec 2 00:34:19 CET 2006

Michal Vyskocil wrote:
> Nevite nekdo, zda se v Pythonu nechystaji pouzit VM Strongtalku? Vim, ze
> vyvojari Ruby se uz nemohli dockat, az to Sun uvolni ... navic by to mohlo
> poslat Parrot do vecnych lovist. Nic lepsiho, nez kompatibilita Pythonu a
> Ruby (a dalsich jazyku) na urovni bytecode by nas nemohla potkat.

VM Strongtalku je uz davno uvolneny...problem je uvest ho do
zkompilovatelneho stavu. ;-) V podstate je to laboratorní prototyp, ne
production-grade kod. V prvni rade uvolneny kod byl kompilovatelny
_pouze_ trojkombinaci MS Visual C++ 4.0 (presne cislo verze uvadim zcela
zamerne), Borland Turbo Assembleru 4.0. Dnes je to lepsi v tom smsru, ze
se da pouzit Visual Studio 2005. GCC toolchain zatim v nedohlednu. Taky
muzu citovat ze stranek:

"Development Status:

Strongtalk is currently in basically a pre-alpha release state. It runs,
and is moderately stable although there are still crashes. The basic
technology is fully working, but there are a variety of things needed in
a production version that are not there yet. It is not yet ready for
production use"

Protoze pozornost autoru se ve sve dobe soustredila na techniky
dynamicke kompilace (ktere jsou opravdu luxusni ;-)), je garbage
collector naproti tomu zoufale ostudny: Jestli si to vybavuju spravne,
je sice dvougeneracni, ale mam takovy pocit, ze v binarnich buildech je
nefuncni sbirani s druhe generace (efektivne tedy druha generace = perm
space). Bohuzel to ted nedohledam. Takze jestli jste C++ machri a
experti na VMka, tak se zkuste zapojit - v soucasnosti je pry na svete 5
lidi, co tomuhle VMku _dobre_ rozumi (jeho autori). Nektere z tech
technologii Sun nezaprahl jeste ani do Javy. Pro mne je to cerna magie...

Jakub Hegenbart

("Konec hlaseni v objektovem jazyce." :-D)