[python] Zope a TAL

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Prosinec 8 12:16:32 CET 2006

Jdete na to moc vědecky, takhle by to nešlo?

<b tal:content="here/pozdrav/out(aa)">temp</b>
<b tal:content="here/pozdrav/out(bb)">temp</b>
<b tal:content="here/pozdrav/out(aa,bb)">temp</b>

skript si zvládnete představit, že?

Sice všude se tlačí TAL, ale to je, jak bych to tak kulantně řekl, no,
prostě když bylo DTML, tak zope mělo cílovou skupinu webů $10k..$200k, s TAL
se toto posunulo mnohem výš, řekl bych až někam k systému Vignette, tedy
minimálně o řád vyšší.

A opravdu i dle mých zkušeností, weby pod $2k jsou s DTML na hranici
únosnosti (zde v CZ)a integrační věci se stejně řeší v python scriptu (u
dražších webů). K $200k jsem zatím nedošel, asi tak k $100k a DTML mě nijak
neomezuje, spíše naopak, někdy se musím hlídat abych některé věci řešil v
pythonu, DTML je příliš univerzální a schopné. V TALu některé věci kupodivu
ani neuděláte anebo se musí řešit velmi komplikovaným způsobem. A weby <$1k
je lepší řešit prachsprostým frontpagem, v index_html dáte <dtml-var
index.htm> a je klid.

U TAL a spol je tento target rate ještě vyšší, nedovedete si představit jací
magoři jsou ve vznostných webdesignerských studiích, hlavně že ty buzny umí
dodat skvostně růžovými barvičkami vyvedenou strukturu webu (a to přece
platí na managory), ale podklady pak stojí za úplné ho*no. Kdybych jim měl
dát svoji šablonu s TALem, tak by ji tak rozvrtali, že bych ji musel stejně
dělat celou znova, stačí mi mé zkušenosti když jim dodám rozsekanou šablonu
zpět. Oni ji totiž navrhnou, nechají svůj chytrý soft od adobe vyrobit
tabulku a ta je jedna ohromná skrz celý design stránky. No a samozřejmé věci
jako dynamická délka stránky nebo některých částí, tak na to prdí.

JL.