[python] Referencia

Jaroslav Pachola j_p na centrum.cz
Čtvrtek Únor 2 18:26:00 CET 2006

Ahoj,

Dne Thursday 02 February 2006 18:14 balky napsal(a):
> Zdravim,
>
> pokial viem, tak ak do premennej priradim nieco, nepriradil som vlastne
> obsah tej premennej, ale iba odkaz(pointer) na ten objekt.

 >>> b = a
 >>> print b
[1,2,3]
 >>> a = [3,3,3]
 >>> print a
[3,3,3]
 >>> print b
[1,2,3]

> Ako zabezpecim, aby sa pri zmene hodnoty a zmenila aj hodnota v b? Nie
> je b iba odkaz na a? Alebo je to odkaz na ine a?
>
> balky

zapomen na to, co znas z Pascalu, C apod. Neexistuji zadne promenne 'a' a 'b'.
Jsou to jenom dve jmena, kterym je prirazeny objekt. Kdyz napises b = a, tak
obe dve jmena ukazuji na stejny objekt a jakmile napises a = [3,3,3], tak uz
a neodkazuje na puvodni objekt, zatimco b ano.

JP