[python] Unicode řetězce

geon geon na post.cz
Pondělí Únor 6 20:32:44 CET 2006

Radek Kubicek napsal(a):
> A hlavne co potrebuji, aby tak sel parsovat jakykoliv vstup. Ty retezce
> totiz vetsinou nebudou do programu zadavany pomoci u"retezec", ale
> pomoci nejakych dialogu a okynek. Cili potrebuji nejaky jednoduchy
> prevod do unicode kodovani a potom zpet vypis spravnym kodovanim na
> konzoli i do gui.

Musíte zjistit, jaké kódování ty dialogy a okýnka podporují. Já bych si
tipnul, soudě podle Tkinter, že to bude unicode.
> Ve vetsine pripadu jsem totiz narazil jen na to, ze byly retezce
> predavany pomoci u"". BTW, lze nejak prevest retezec predany do fce
> pomoco parametru na unicode? zkousel jsem u""+string, ale nejak to
> nefunguje :-(

ano, jde to, jak jsem již psal: text=unicode("příklad", cp1250). To je
úplně stejné, jako když napíšete text=u"příklad", přičemž v záhlaví
souboru budete mít napsánu direktivu # -*- coding: cp1250 -*-  (a hlavně
to v tom kodovani budete mit ulozeno).

geon