[python] vim/gvim

j_p_misc na centrum.cz j_p_misc na centrum.cz
Úterý Leden 3 20:06:15 CET 2006

Ahoj,

> predesle >editace na jinem miste, >
> To by mne zajímalo, jak to myslíš, jak se to dělá?

> To taky :-)

No, napriklad mas pod sebou nadefinovane nejake konstanty a potrebujes
je zvetsit o 5, abys mohl vsunout dalsi. Presunes kurzor na prvni z nich,
das 5^A a pak delas jenom j. a zvetsis tak vsechny konstanty pod sebou.
Tecka opakuje i dalsi operace, jako je vkladani textu, nahrazovani apod. Dobre
je to, ze jinak bere operace "fyzicke" (nahrad 5 znaku nasledujicim textem: 5s)
a jinak zase operace logicke (nahrad znaky do konce slova nasledujicim textem:
ce).

Jinak, makra asi predstavovat nemusim, snad jenom tolik, ze makro se da opet
provest opakovane - napr. 10 na a, pokud chceme udelat nejakou operaci 10x pod
sebou na nejakem pravidelnem textu (makro musi obsahovat i ten pohyb).

Prohnani celeho souboru externim filtrem (aspon na *nixu):

:%!sort

Nahrazeni textu:

Pepa je rizek.
Karel je rizek.
Franta je rizek.

Vybereme ty tri radky, dame:

:'<,'>s/\(\w\+\).*/Velky \1 a maly \1/

a vysledek je:

Velky Pepa a maly Pepa
Velky Karel a maly Karel
Velky Franta a maly Franta

Atd. atp.

> Jo jo, CTRL+V fungovalo, já to znal i předtím, ale furt jsem pak chtěl
> používat myš nebo Shifh+šipky. Bez shiftu to označení jde. Myslím pod
> Linuxem. Pod Windows se mi to nepodařilo, CTRL+V furt vkládá schránku.

Predevsim je potreba si ve _vimrc zakomentovat

"behave mswin

a mozna i

"source $VIMRUNTIME/mswin.vim

> pomoci vyberu >sipkami.
> > >
> To by mi zajímalo, jak jinak smazat sloupcový blok (první dva sloupce z
> celého dokumentu)

Jak uz psal V. Hula, pomoci pomoci gg^VlGd apod.

> jo, mám, pokud by šlo vyseparovat nastavení pro Python - já bych to pak i
> hodil na wiki
>
> Díky
>
> -- geon
> Vyjímka je pravidlo.

No, ja osobne pouzivam treba:

" nastaveni barevneho schematu, zruseni toolbaru a menu
colorscheme darkblue
set guioptions-=T
set guioptions-=m

" inkrementalni vyhledavani zadaneho textu, zvyrazneni hledaneho textu
set incsearch
set hlsearch

dale:

set expandtab           " simulate tab with spaces
set shiftwidth=4        " number of spaces to use for each step of indent
set laststatus=2        " always show the status line

Ty moje konfiguracni soubory jsou z velke casti zdedene a z meho hlediska
je v nich dost nepotrebnych veci, takze tohle by pro zacatek asi stacilo.

Osvedcil se mi napriklad i plugin TabBar.

Mam ale pocit, ze tady jsou "zaslouzilejsi" uzivatele vimu, takze treba prispeji
necim lepsim.

JP