OT: Coz takhle dat si jEdit (bylo RE: [python] vim/gvim)

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Středa Leden 4 08:27:13 CET 2006

MaReK Olšavský
> Sent: Tuesday, January 03, 2006 4:21 PM
>
> kdyz jsi jej tak hezky vychvalil [...] potreboval

Nevychválil jsem SI jej, protože jediné, co s ním
mám společného, je to, že jej používám. Dík patří
jeho autorům

> bych jeden tip. Kdyz delam na Win, a pripojuji se
> k un*xovemu pocitaci pres ssh (pomoci WinSCP),
> rad bych si tento editor dal jako vychozi pro
> editaci. Jak to udelam vim, az na jeden detail.
> jEdit bude mit pravdepodobne nejaky parametr,
> kterym jej prinutim, aby bezel v jedine instanci
> a ktery ja neznam. Jde o to, ze kazdy stisk F4 mi
> otevira novou instanci jEditu, takze si dokazes
> predstavit ten chaos, kdyz mas pri wwwyvoji
> otevrenych soubezne pres 10 souboru :-). Znas ten
> parametr, nebo nepotrebujes?

Doporučoval bych vyzkoušet následující parametry
při spuštění.

-background

  Run jEdit in background mode. In background
  mode, the edit server will continue listening
  for client connections even after all views are
  closed. Has no effect when connecting to another
  instance via the edit server.

-nogui

  Do not open an initial view, and instead only
  open one when the first client connects. Can
  only be used in combination with the -background
  switch. You can use this switch to "pre-load"
  jEdit when you log in to your computer, for
  example. Has no effect when connecting to
  another instance via the edit server.

-reuseview

  Opens the specified files in an existing view.

Viz F1 (jEdit Help), jEdit 4.3 User's Guide -- Using jEdit
-- Starting jEdit -- Command Line Usage -- Edit Server Option.

Pro spouštění z různých míst a vazbu na F4 jsem si
definoval dávku jedit.bat, která vypadá takto:
@echo off
set java=C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\javaw.exe
set jar=C:\Program Files\jEdit\jedit.jar
set opt=-background -nogui -reuseview
echo %0 %*
start "" /b "%java%" -jar "%jar%" %opt% %*
set java=
set jar=
set opt=

Parametr -nogui má význam jen při prvním spuštění (dávky)
bez parametrů, kdy se neotevře okno editoru.

Poprvé to samozřejmě trvá trochu déle. Další soubory
už to otvírá mnohem rychleji. jEdit není zrovna
blesk, co se týká doby spouštění. Styl práce se podobá
trochu Emacsu. Jednou ho spustím a pak si případně
jen minimalizuji nebo zavřu jeho okno (to je ono view).
Pokud chceš jEdit ukončit úplně, pak se použije Exit
přes menu nebo Ctrl+q.

Co do rychlosti bude jEdit asi taky srovnatelný s Emacsem,
včetně těch nepříjemných okamžiků, kdy se dělá garbage
collection. Ale dnes jsou procesory rychlejší a paměti
větší, takže pokud ten počítač není vyložená šunka
(jako jsem měl před Ježíškem), tak si toho člověk ani
moc nevšimne. Zdá se taky, že GC už je dělaný trochu líp.

pepr