[python] vice seznamu z jednoho souboru

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Pondělí Leden 9 08:37:21 CET 2006

Ahoj Ondřeji,

Nechci opakovat možnosti řešení, které navrhli
jiní. Ale jeví se mi to jako zajímavý problém pro
předvedení kompletního řešení. (Zajímavý pro
ostatní začátečníky.)

Každé řešení může být velmi ovlivněno počátečním
postojem k problému -- jeho samotnou definicí.
V tvém případě by možná bylo dobré naznačit více
podrobností. Ten zápis souboru vypadá na jednu
stranu dost technicky (sekce s identifikací v
hranatých závorkách) a na druhou stranu dost
"lidsky". Bude se to pořizovat ručně? Pokud ano,
možná by stálo za to upravit podobu vstupu do
lidštější podoby tzv. strukturovaného textu.
Zpracování by nemuselo být o mnoho složitější.

Podle mého názoru to vede na řešení problémů:

1) Parser (využití nějakého hotového nebo napsání
   vlastního -- dalo by se demonstrovat použití
   konečného automatu, což je jeden ze standardních
   přístupů pro řešení nejjednoduššího překladu,
   který snadno pochopí a zvládnou i začátečníci,
   bez nutné znalosti teorie, která za tím stojí.

2) Práce s kódováním textu při načítání ze vstupu,
   ukázka práce s Unicode, generování výstupu ve
   vhodném kódování.

3) Ukázka řešení problému, kdy se začne něčím, co
   "nějak" funguje a pak se to překopává až do
   "dokonalosti" (refaktorizace).

Asi by to byl lepší námět na soutěž, než dřívější
nápad s hrou Logik.

pepr

Ondřej Ezr...