[python] Pocet instancí objektu

David Necas (Yeti) yeti na physics.muni.cz
Středa Leden 25 20:57:58 CET 2006

On Wed, Jan 25, 2006 at 08:38:36PM +0100, Jan Matejka wrote:
> Zkousel jsem to taky pres weakref abych se vyhnul __del__ ktery zneschopnuje
> garbage colllection.  Funguje to pouze ke zjisteni, ze existuje alespon
> jedna instance objektu.
> Jako by weakref.getweakrefcount nevracela skutecny pocet referenci jak je v
> dokumentaci ale pouze jestli nejaka je ci neni.

Řekl bych, že vrací skutečný počet slabých odkazů.
weakref.ref(x) totiž vrací pokaždé tentýž objekt. Stejně tak
vrací pokaždé tentýž object weakref.proxy(). Je to celkem
logické, proč by se plýtvalo objekty.

Nový, jiný slabý odkaz vytvoříš leda vytvořením slabého
odkazu nebo proxy s argumentem callback -- ten je jedinečný,
takže už je weakref donucen vytvořit mu jeho vlastní objekt.

Yeti

--
That's enough.