[python] Mod_python a uchovani dat v operacni pameti

Pavel Reznicek pavel.jindrich na tiscali.cz
Středa Březen 29 20:59:34 CEST 2006

Václav Hůla wrote:

> Nechal bych to klidně v souboru, (1) většina zápisů do toho souboru nedojde k
> disku, protože zůstanou v cache a (2) data přežijou restart apache/reboot
> serveru.
>
> Ax

Děkuji Vám za radu. To s tou cache-í mě hned na porpvé nenapadlo.
Moderní disky a souborové systémy už asi nemají šanci "prošoupat se"
kvůli časté aktualisaci nějakého párkilového soubůrku. Řešení se
souborem je dobré právě v tom, že data přežijí i reboot serveru. Přesně.

A navíc jsem si všiml rozdílu mezi Pythonem a Delphi. Delphi zapisují
soubor tak, že i změna jednoho byte-u se projeví ve velikosti souboru,
zatímco u Pythonu se velikost souboru aktualisuje po větších dávkách (až
přibyde kolem 0,5kB).

Pavel Řezníček