[python] Buducnost Pythonu: lambda, map, filter

superman feed na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 9 16:34:26 CET 2006

> V trede Statické metody v Pythonu
> (http://www.py.cz/pipermail/python/2006-November/004991.html)
> superman napisal:
>  > ... map,filter a podobné (což prý v další verzi Pythonu nebude...

Nejdřív zajímavá zpráva:
http://en.wikipedia.org/wiki/Python_3000
http://www.python.org/dev/peps/pep-3000/

Python 3 will break backward compatibility. There is no requirement that
Python 2.x code will run unmodified on Python 3.0. Python's dynamic
typing combined with the plans to change the semantics of certain
methods of dictionaries, for example, would make mechanical translation
from Python 2.x to Python 3.0 very difficult.

Zajímavý je blog Rossuma:
http://www.artima.com/weblogs/viewpost.jsp?thread=98196

Nedávno jsem od něj četl, že v Pythonu není podmíněné přiřazení, ani
přiřazení není výrazem, neboť by to příliš připomínalo C. Teď píše, že
lambda příliš připomíná Lisp, nebo Scheme, tudíž musí ven. Já bych
doporučoval vůbec s tímto příastupem škrtnout celý Python, protože až
příliš připomíná programovací jazyk.

Jinak detaily, kde se přesně píše, že funkcionální prvky nebudou v
Pythonu 3000 jsem slyšel a četl několikrát, ale zrovna to nemůžu přesně
najít, takže dám ještě vědět.