[python] class a subclass

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pátek Listopad 10 19:18:56 CET 2006

>a to taky tak chapu, jenze lze ziskat neco jako instanci rodice ?
bud instanci vytvoris a tak ju ziskas, alebo ju nevytvoris a nemas ju.
Mozes ju vytvorit aj vynutene jak som pisal v trede "Dynamicke volani
trid", ale nie je to ono.
Lepsie volit standardny pristup.

mtip <mtip na atlas.cz>
Sent by: python-bounces na py.cz
10.11.2006 19:04
Please respond to
Konference PyCZ <python na py.cz>

Konference PyCZ <python na py.cz>
cc

Subject
Re: [python] class a subclass

RM> Problem je asi niekde v tom, ze v potomku v metode ma() odovzdavas
RM> self t.j. referenciu na instanciu triedy b (potomka)
RM> super(b,self).ma()

RM> Neviem naco by sa v tej funkcii super() mala davat referencia na
potomka,
RM> ked to ma ist do rodica.
RM> Ja som to skusal aj inac ale nejde mi to. Predtym som super() nikdy
RM> nepouzil. Podla mna tam niekde je problem.

To je presne ono. Ja to taky tak chapu, jenze lze ziskat neco jako
instanci rodice ? To asi ne, podle me vsechno bezi na jedne instanci a
to self potomka.
Navic sem to zkusil tak, ze misto self tam vytvorim novou instanci
rodice a poslu a uz to funguje, jak ma. Jenze ta nova instance pred
kazdym volanim predka nelze v praxi pouzit.

Mirek.