[python] Budoucnost Pythonu - konstrukce elif

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pátek Listopad 10 19:36:29 CET 2006

>Máte s tím nějaké zkušenosti?
Je to holy python, ktory vsak vie robit s .NET
Skusal som s tym pristupovat na databazu cez ADO.NET. Ak mas nainstalovany
python mozes inkludovat jeho kniznicu, aby fungovala  aj v IronPythone,
ale vela veci nefunguje napr. getpass(), ani parsovanie XML prostriedkami
pythonu. Ale ak sa vyznas v .NET mozes vyuzit vsetky jeho kniznice. Lenze
programovanie sa potom podoba skladaniu puzzle. Otvoris si referenciu
napr. ADO.NET, pozeras jak sa to robi v C# a pomaly si z toho skladas kod
v IronPythone.

superman <feed na centrum.cz>
Sent by: python-bounces na py.cz
10.11.2006 19:26
Please respond to
Konference PyCZ <python na py.cz>

Konference PyCZ <python na py.cz>
cc

Subject
Re: [python] Budoucnost Pythonu - konstrukce elif

> No to si vyskusaj, je to celkom zaujimava skladacka

Máte s tím nějaké zkušenosti?

> Mne sa zda ze s Ruby to az tak ruzove tiez neni. Zda sa ze to s nim
nejako
> stagnuje..

Ruby stagnuje a moc. Navíc podle mě Ruby přejalo snad všechny nevýhody
Smalltalku a řadu nevýhod Perlu. Nepodporuje Unicode, nepodporuje
nativní thready, namísto toho si bastlí vlastní, atd.. A pracovat třeba
s XML bez Unicode je docela sranda.

> Ja asi prekonam odpor k zatvorkam aprejdem na guile/scheme :-))

Ne, závorky ne. Já jsem se ptal pravověrného Lispaře, jestli můžu napsat
databázovou aplikaci, nebo informační systém v Lispu. Docela jsem ho
zaskočil.

Všechny ty Lisp jazyky jsou pěkné a mocné, ale ta syntaxe už je až moc
strohá.

Mě se prostě Python líbí, ale nelíbí se mi co se s ním děje. Vývoj
Pythonu vede k tomu, že to bude akorát bastlící a skriptovací jazyk pro
pár nadšenců. Mě se třeba nelíbí Java, ale líbí se mi ten obrovský
entuziamus Sunu a jejich zastánců za boj proti změnám Javy a proti
jakémukoli porušení kompatibility. Sun je ochoten se dokonce soudit.
Pochopil jsem, že ať se mi to líbí, nebo ne, Java vyhraje. Protože tyhle
věci jsou vstupenkou do budoucnosti. A boj proti lambdě je naopak cesta
do historie a do pekla. A když vidím kolik lidí je ochotno ho hrát a
uvědomil si, že v javové komunitě by tento nápad byl vypískán dříve, než
by původce tohoto nápadu řekl švec, možná, že zatnu zuby a vrátím se k ní.

Miloslav Ponkrác