[python] Buducnost Pythonu: lambda, map, filter

superman feed na centrum.cz
Pondělí Listopad 13 20:09:20 CET 2006

> Radsej by som naopak uvital keby sa preberalo stale viac, napriklad keby
> bolo mozne namiesto
>
> f = open("data.txt")
> line = f.readline()
> while line:
>   print line
>   line = f.readline()
> f.close()
>
> napisat jednoducho ako v Perle a C++
>
> f = open("data.txt")
> while line = f.readline():
>   print line
> f.close()

To bych taky uvítal, kdyby přiřazení bylo výrazem. Jak to jednou člověk
pozná, nemůže se bez toho obejít.

> a keby praca s regularnymi vyrazmi bola taka flexibilna ako v Perle cez
> operator =~
> napr.
>
> line = "A1A 1A1 BBBCCC"
> line =~ s/(\S{3})\s*/$1 /g
> # vysledok: ine = "A1A 1A1 BBB CCC"
>
> alebo
>
> if riadok =~ /(\d{6}\/\d{3,4})/  :
>   print "riadok obsahuje rodne cislo"

Zase bych to s Perlem nepřeháněl. Když napíšete:

if re.match('...',riadok):
   print "riadok obsahuje rodne cislo"

Nezmnožoval bych to co není nutné.

Ale hlavně bych se dnes už držel zpětné kompatibility a hlavně už bych
neopisoval nic z Perlu. Perl není IMHO dobře navržený jazyk. Docela bych
věřil že GvR převzal z Perlu i tu pitomost, že Larry připravuje Perl 6
nekompatibilní s předhcozími verzemi. Jenže tady se zapomíná, že Perl je
a vždycky zůstane malým skriptovacím jazykem a sotva kdy se v tom napíše
něco většího (výjimky potvrzující pravidlo pomiňme), protože zkrátka
udržoval větší projekt v Perlu není jednoduché.

Upřímně řečeno, kdybych v době kdy jsem se začal zajímat o Python věděl,
že se připravuje další zpětně nekompatibilní verze Pythona, do učení
Pythonu bych se nepustil a učil bych se něco jiného. Bohužel Python je
tak dobrý jazyk, že se mi od něj nechce odcházet.