[python] Buducnost Pythonu: lambda, map, filter

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 14 01:15:36 CET 2006

> Miloslave, přečti si po sobě, co píšeš. Budeš tady za paka.

Ok, už mlčím. Nicméně po mnoha letech zkušeností vím, že většina
projektů končí na problémy s lidmi, nikoli na technické problémy.

> Ty, jakožto znalec C a C++ bys mohl vědět, že tam není podmíněné
> přiřazení, ale podmíněný výraz. Python 2.5 podmíněný výraz má.

Potěšující zpráva.

> Kdo to řekl... "Dokonalé to není tehdy, když už tam nejde
> nic přidat. Dokonalé je to tehdy, když už nejde nic odebrat."

Proto se také vyhýbám dokonalým jazykům jako je Lisp. Až opravdu budu
chtít minimalistický jazyk, tak nic lepšího, než Lisp neseženete. Tam
opravdu nic neodeberete a je to velmi kompaktní a logický jazyk.

Tedy logicky, lidi, které uspokojí tahle teorie o tom, že nemá jít nic
odebrat už dávno propagují Lisp a Scheme. Tyhle lidi Python fakt neuspokojí.

Mimochodem tahle teorie o odebírání zcela zanedbává jednu oblast
lidského konání - a to krásu, estetiku, umění a design. Předpokládám, že
i Váš domov není zařízen podle hesla, že bude dokonalý až z něho nelze
nic odebrat, neboť holobyt asi není Váš ideál. A analogicky si totéž
myslím o programovacím jazyku.

Nicméně navíc odebírat z jazyka po více, než deseti letech je
<autocensored>.