[python] Na vsetko cyklus for ?

superman feed na centrum.cz
Úterý Listopad 14 18:29:43 CET 2006

> Myslim si, ze citat subor po riadkoch alebo najprv vsetky riadky nacitat
> do zoznamu a potom ho prechadzat je dost velky rozdiel.
> A ked sa obe tieto veci robia cez for .. zavadza to zbytocny zmatok, nie?
>
> Podla mna by bolo ovela jasnejsie zaviest na citanie po riadkoch:
>
> while line = f.readline():

Ale to je proti přiřazení ve výrazu. :-( Tohle už GvR fakt nevysvětlíte.
  I když teď mě napadlo, že by se to přiřazení ve výrazu dalo i obejít
nějakou funkcí ve stylu:

def assign(varible_name, value):
   return value

A pak by se daly dělat stejná zvěrstva jako když přiřazení je výrazem.
Mě se to začíná líbit, teď jenom vyzkoumat, jestli je reálné funkci
assign napsat, aby vyhledala v prostoru jmen jména, přiřadila mu
hodnotu. Třeba se zase něco z Pythonu dozvím.

Pak by šlo třeba

assign('a',3).assign('b',4)

Nebo třeba to Vaše:

while assign('line', f.readline()):

Ha, to se mi zalíbilo jako nápad. Budu zkoumat, jestli je možné napsat
funkci assign. Céčkat prostě udělá Céčko ze všeho :-) Opravdový
programátor píše ve Fortranu v jakémkoli programovacím jazyce :-)

Miloslav Ponkrác