[python] web v Pythonu; relativni pristup k adresarum a souborum

radek py.cz na svarz.cz
Středa Říjen 4 19:21:50 CEST 2006

Na to muzu dat rychlou odpoved: Django [www.djangoproject.com]
(jo, vim, ze mame jeste dalsi web frameworky, nechci delat flame, ale
prave Django dost pomaha pri prechodu z PHP, treba diky podpore
formatovani datetime funkci).

Detailne v pripade Djanga:
 - pro jednotliva URL je vytvoreny soubor (muze byt vice souboru),
ktery v sobe ma danou mapu URL.
 - i18n je vyrazne vyreseno uz v ramci frameworku, neni potreba mit
separatni URL (ale je mozne)
 - Django ma vlastni template jazyk, nicmene template jazyk lze pouzit
libovoly, treba PSP
 - v ramci templates lze udelat "base" template s definovanymi
prostory pro napr. "content", pricemz v konkretni template pro dane
URL (konkretne view, ktere je namapovane pro dane URL) je mozne se
odkazat a "podedit" z base template
 - v Djangu lze pouzit automaticky realtime generovane Admin rozhrani,
at uz primo pro "staff" uzivatele, nebo alespon jako zaklad pro
vlastni Admin, ktery se pak jednodusse rozsiri o dalsi funkcionalitu.

Radek