[python] Staistika python.org

superman feed na centrum.cz
Sobota Říjen 14 12:53:45 CEST 2006

Já bych řekl, že i s mnoha staršími jazyky lze dosáhnout vyšší
efektivity, než s mnohými moderními jazyky. Jenže jsou nepopulární, protože:

1) nejsou primitivní a jednoduché a lidé si stěžují, že se ten jazyk
musí učit (jako Java, Basic, C#), zatímco u mnohých populárních jazyků
se preferuje rychlé zvládnutí před efektivitou vývoje

2) nestojí za nimi žádná větší firma, která by z každé nicky v jazyce
dělala super hyper extra mega vlastnosti (jako Java, pak dlouho nic a
pak...)

3) nenajdete moc příležitostí na slušně placenou práci v těchto jazycích

Navíc mám teorii, že dobrý jazyk vznikne tak, že jej dělá skupina
znalých lidí. Standardizace a standardizační komise zabíjí jazyk, jako
třeba zabila další vývoj C++. Ono čekat pět a více let na každou blbost,
než se dostane do jazyka je docela slušná motivace použít jazyk další.

Podle mě většímu rozšíření Pythonu brání jeho open source chování a
velké problémy pokud to chcete změnit. Takový interpretr Pythonu není
"portable", zapisuje do registrů globální údaje sdílené všemi interprety
stejné verze v systému, je závislý na globálních adresářích uložených v
registru, čte environment a systémové proměnné, dost nepoužitelné. Kromě
toho nemá standardní binární tvar a pokusy udělat exe binárku vedly u mě
k takovým problémům, že příště Python asi nepoužiji pro tyto účely.

Ne každý chce dávat zdrojáky, a ne každý chce instalovat globální
interpretr do systému.

Jinak Pythonistů je mnoho, já třeba před bashem dávám přednost Pythonu.
A před cmd.exe taky. A pro jednoduché účely též Python.

Miloslav Ponkrác