[python] Staistika python.org

gsl na seznam.cz gsl na seznam.cz
Neděle Říjen 15 16:23:53 CEST 2006

<  Nebudu se přít, spustil jsem Registry monitor, nastavil filtr na py* a
<  spustil jsem příkazový interpretr Pythonu. Registry monitor mi ohlásil
<  čtení tímto Pythonem na 118 klíčích v registru!!! Takže celý interpretr
<  je bohužel závislý na nějakém globálním nastavení systému !!!

Neni zavisly, to ze interpret zkousi nacist nejake klice neznamena, ze je
potrebuje. Ja ve windows nemam zadne klice *.py ani *python* a
interpret si klidne funguje a co predevsim, zadne takove klice pri
spsteni ani nevytvoril. Overeno exportem registru pred a po spusteni
a prohnanim diffem.

<  > Instalace neni nutna:
<  > http://wraith.iglu.cz/python/pouzivani-mobilni.php
<
<  Instalace není nutná, ale to co tam popisuje je legální hackování.
<  Nechápu proč interpretr Pythonu je závislý na registrech, cestách,
<  proměnných a dalších.

To neni zadne hackovani, je to standardni nastaveni env. promennych,
z kterych umi python alternativne nacist nutnou konfiguraci.

<  > Jedine cim si nejsem jist je, zda dochazi k zapisu do registru, imho ne.
<  > Jestli ano, tak do uzivatelske oblasti, ne systemove, do ktere byva
<  > adminy casto zakazano zapisovat.

<  Registry monitor bohužel mluví jinak. Python se zajímá jak o systémovou
<  oblast registrů, tak i o uživatelskou. A zajímavé je, že mě Python právě
<  do celosystémové oblasti registrů zapsal.

Zajimat se muze, podstatne je, ze to nepotrebuje k zivotu a kdyz je to zakazane
tak mu to nijak nevadi.

<  > Sireni zdrojaku neni rovnez nutne, staci sirit pyc soubory, o tom tu
<  > bezela debata nedavno.
<
<  Ale není možnost jak portable šířit ten interpretr těch pyc souborů, což
<  je trochu problém tak, aby mohl být nezávislý na nastavení systému.

To mozne je, viz vyse.

<  Druhý problém je ten, že když bude mít globální systém nainstalovaný
<  jiné moduly,  nebo jinou verzi modulů, tak se ovlivňují. A neexistuje
<  možnost, jak přes parametry interpretru mu nastavit vše, co jinak čte v
<  registrech. Prostě neexistuje. A to je fakt problém.

Nejaky konkretni priklad/problem by nebyl? Za celou svou dosavadni
praxi jsem se s zadnNejaky konkretni priklad/problem by nebyl? Za celou svou dosavadni
praxi jsem se s zadnou potizi nesetkal, pokud k mobilnimu pythonu
byly cesty nastaveny jako prvni.
.
Petr Mach