[python] py2exe problém [trochu off-topic] [trochu dost]

ViNiL vinil na zagamma.cz
Úterý Září 19 09:42:08 CEST 2006

superman píše v Út 19. 09. 2006 v 08:00 +0200:
*snip*
> Pochopil jsem dvě věci, že python je prostě interpretr a překlad do exe
> je z nouze ctnost kde mnoho modulů začne být problematických. A také to,
> že py2exe prostě jen hloupě prochází příkazy import a co tam najde to se
> snaží připojit a pak na tom trvá uvnitř exe. Jenže dost často to
> nedokáže moc dobře a pak jsou problémy.

Myslim, ze cele toto zklamani vychazi z predem daneho axiomu, ze "exe je
dobra..." Snad je to tim, ze se pohybuji ve svete, kde zadne "exe" neni
a mozna take proto, ze s oblibou podobne "axiomy" lidem nicim ;-), ale
snazim se rict, ze pokud si zadefinujeme, ze program je tvore soubory
exe, py, pl a co ja vim jeste, tak jsme docela jednoduse vyresili
"problem" ;-) A tak jako exe ma sve dll, tak py ma svuj Python.

> Trochu mě to zklamalo, protože ne vždy člověk chce distribuovat zdrojové
> kódy a ne vše chce dávat jako open source. A hlavně potřebujete něco co
> je nezávislé na tom, jestli je, nebo není naintalován interpretr pythonu.

To jsou dve, zcela odlisne veci. Kdyz pominu fakt, ze bych od nikoho
nechtel kupovat software bez zdrojovych kodu (to samozrejme nikterak
nesouvisi s obecnym zverejnovanim!), tak je mozne distribuovat pouze
byte-code nebo dokonce optimalizovany byte-code. Ne, ze by to byl dobry
napad -- ono to take kazdeho po nejake dobe prejde ;-)

A ze je potreba nainstalovat Python? No a co? U Javy to nevadi? Asi
proto, ze si kazdy nejprve zaplati netrivialni mnozstvi penez, aby mu to
nemohlo vadit... Skoro kazda aplikace je sestavena z nejakych komponent,
ktere se postupne instaluji, ne? At jsou to RPM ci deb baliky, anebo
slavne DirectX pribalene ke kazde hre pro Windows. Nektere opravdu
mamuti projekty treba obsahuji Python primo "v sobe" -- namatkou
OpenOffice.org, ArcGIS (nebo tak neco), atd.

> Jak tyto problémy vlastně řešíte vy? Jak vyrábíte verze, které
> nepotřebují nainstalovaný python? Já bych hrozně rád vyvíjel v pythonu a
> nahradil tak částečně vývoj v C++, prostě python se mi zdá velmi dobrý.
> Děkuji za podněty, rád bych python používal v maximální míře, ale tyhle
> věci mi dost brání.

Je mi to moc lito, ale ja zadne "veci" nevidim ;-)

--

ViNiL

His seemingly random statements actually arise from an observation,
tempered by a whimsical imagination, which then are extrapolated to an
absurd conclusion.
        -- about Pinky