[python] py2exe problém

superman feed na centrum.cz
Úterý Září 19 13:16:10 CEST 2006

> Pokud vim, tak i PyInstaller vytvoril jeden exe, ale po prohlednuti jeho
> obsahu se tam skript da nalezt. Resenim neni ani dodavat pyc a pyo soubory, i
> ty jdou dekompilovat (obecne jde dnes dekompilovat skoro vsechno).

Nenašel jsem žádný dekompilátor pyc a pyo souborů s výjimkou jedné
placené služby. Kromě toho pokud to bude možné, bude určitě existovat
obfuskace. Připouštím, že dekompilovat python bude určitě jednodušší,
než reverse engineering C++ programů, ale naprosto dokonalé není nic.

> Osobne si myslim, ze nez pracne vymyslet, jak ty zdrojaky pred uzivatelem
> schovavat (jaky to ma vlastne smysl - uzivatel je jen uzivatel) je lepsi
> zamyslet se nad jinym licencnim modelem.

Proč si myslíte, že by měl uživatel mít zdrojáky? A proč by konkurence
měla mít zdrojáky? Protože má-li je uživatel, má je i konkurence.

Řada programů se prodává se zdrojáky a řada ne. To je prostě na volbě
modelu, a python by měl closed source umožňovat, nemá-li vážný důvod
dělat opak.

> Co se tyka runtime Pythonu, myslim, ze ta instalace pro uzivatele je
> zkousnutelna a narozdil treba od .NET je podstatne mensi a nikomu ani
> nevnucuje ruzne google toolbary (SUN). Nehlede na to, ze instalator Pythonu
> je umisten na python.org velmi transparentne - zkuste najit primy link na sun
> javu nebo .net , aniz byste musel predtim oklikavat tisic wizardu.

Problém je, že .NET má, nebo za chvíli bude mít na windows naprosto
každý. Problém taky je, že stačí nainstalovat jeden balíček .NET, nebo
jeden balíček javy a jede to. Jenže standardní pythoní instalátor
nestačí bez řady dalších balíků.

Další problém je, že je zaručen a standardizován binární tvar souborů
pro .NET a pro javu. Když zkompiluji dnes javovský modul, můžu se
spolehnout, že ho spustí java i tehdy, když budu mít v systému
nainstalovanou javu verze 30, která bude možná až za deset let. To samé
s .NET, ale když použiji pyc, nebo pyo soubor, tuhle jistotu nemám.

Protože není standardizovaná podoba pyc a pyo souborů, nemá smysl se
spoléhat na nějakou globální instalaci pythonu, ale chci mít všechno
pěkně sebou.