[python] XML

superman feed na centrum.cz
Pátek Září 22 21:26:57 CEST 2006

Chtěl bych poprosit o radu, co použít v Pythonu pro práci s XML soubory.

Z jiných jazyků předtím znám rozhraní DOM a SAX a pokud možno bych se
oběma vyhnul, bude-li jiná cesta. Rozhraní DOM je podle mě špatně
vymyšlené rozhraní, kterou W3C komise vymyslela pro Javu a ani tam to
není přirozené. DOM rozhraní je strašně nepřirozené, ale nebude-li nic
lepšího, použiji ho. SAX je zase vhodný pro dlouhé soubory, ale já budu
parsovat malé XML soubory a budu potřebovat lítat po uzlech a tam se mi
SAX moc nehodí.

Předpokládám, že určitě bude existovat v Pythonu nějaká přirozenější
cesta, třeba nějaký modul, který je do Pythonu přirozenější. Ale pokud
jsou s nimi problémy a obsahují chyby, pak bych raději třeba něco
složitějšího, ale bezchybného.

Jaké máte zkušenosti s XML Vy? Předem děkuji za všechny rady.