[python] Preklad/prejimani a vyuka anglickych pojmu (byloiterable)

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Pátek Září 29 11:12:57 CEST 2006

> "directory" nebo "adresar" je uz IMHO natolik zazitej,
> ze nema cenu diskutovat o jeho vhodne podobe.

To byl odstrašující příklad "jiné zažité podoby" pojmu.
Slyšel jsem to použít už mockrát. Na některých školách
se to zjevně vyučuje.

> Cos tim chtel rict? Proc by se mely pojmy "dostavat do
> ceskeho jazyka"? Kdyz chci opuzit nejaky termin,
> kterej v cestine neni (pripadne ho ja
> neznam), pouziju puvodni, cizi vyraz.

Pojmy by se do českého jazyka měly dostat právě proto,
že tímto jazykem mluvíme. Nemluvíme přece dvěmi jazyky
najednou, že?

Při kamarádském rozhovoru je to OK. Ale knížka se s takovým
přístupem napsat nedá. Pak to vypadá jako v té Mládkově
písničce "... OHC či OHV, či co má to DKV..."

> Proc? Co je spatnyho na vete "funkce foo() z
> [nejmspejcu] bar", psano samozrejme "z namespace"?

... takže třeba... "Zavoláním funkce analyza()
z namespace KNIHOVNA získáme výsledek, který
jednoduše pushneme do stacku."

Já bych se pod takový text nepodepsal.

pepr