[python] sqllite - existuje záznam v DB?

superman feed na centrum.cz
Čtvrtek Únor 8 12:24:11 CET 2007

> jsem jen hloupý chlapec z předměstí, ale opravdu netuším, proč bych na to měl
> používat subquery? Nebo mi něco uniklo?

Zásada je dolovat z databáze jen ty informace, které nazbytně
potřebujete - je zbytečné chtít cokoli víc, a zbytečné zatěžovat databázi.

Takové COUNT musí spočítat skutečný počet řádků - aby pak v programu
tato hodnota byla zahozena a tranformováno v pouhou hodnotu
existuje/neexistuje. Databáze tedy musela udělat zbytečnou práci, která
nebyla k ničemu.

EXISTS pouze zjistí, zda takový řádek existuje, tedy databáze může
udělat méně práce. Databáze zjistí jen přesně to, co se využije.

Jinak jsem jenom hloupý chlapec, který optimalizuje databáze a už si
jakožto databázový administrátor vydělal nějaký ten peníz optimalizací
databází do vysokých zátěží.

Miloslav Ponkrác