[python] lstrip

Leos Pol leos na radiante-corp.com
Pondělí Únor 19 13:42:07 CET 2007

Hynek Beran wrote:
> Ahoj,
> mám script, který používá různé parametry.
> např.
>
> pyBackup.py --cfg=celyVyvoj.cfg
>
> ve scriptu mám :
> cfgFile = sys.argv[1].lstrip('--cfg=')
>
> očekával jsem, že mi takto napsaný řádek vrátí název souboru  celyVyvoj.cfg .
> Uřízne to --cfg=
>
> Ale ono mi to vrátí elyVyvoj.cfg (odmaže i c znázvu souboru). Když tam
> zadám cokoli jiného do parametru , co nezačíná na c, tak to projde ...
> Pochopil jsem špatně funkce ?
>

> Díky za pomoc.

> [...]
Ale vse funguje naprosto spravne. Zadate, aby se zleva odrizly vsechny
znaky, ktere jste vypsal v parametru fce. Pokud to chcete jednoduse
udelat, tak pouzijte treba:

    cfgFile = sys.argv[1][len('--cfg='):]

Pokud ale chcete udelat parsovani parametru na urovni pouzijte radeji
optparse.OptionParser, protoze ho 4 z 5 Pythonistu doporucuji :-).
Leo

--
----
Leos Pol