[python] Čtení hodnot metod, Tkinter

Martin Stiborský martin.stiborsky na gmail.com
Neděle Únor 25 21:37:51 CET 2007

OK, to máte pravdu, já jsem to chtěl řešit v obecné rovinně, že si zbytek
zjistím sám, ale popíšu tedy jak to u mě vypadá.
Dělám aplikaci která bude provádět statické výpočty, na začátku se vybere o
jaký druh výpočtu se bude jednat a od toho se odvíjí aktivace/deaktivace
něterých input widgetů. Samotné widgety chci mít v samostatném modulu,
vzorce pro výpočty taky. Nechci psát moc kódu vícekrát.
Mám tedy vyřešenou volbu typu výpočtu přes radiobuttony, po volbě se zavře
okno a otevře se nové, kde budou připraveny inputy atd. Zatím nějak takhle:

if volba == 'prosta':
  from kce import prosta
  deska = prosta
  root.destroy()
  hlavni = Tk()
  interface.vyskaSirka(hlavni)

Z modulu interface se použije metoda vyskaSirka a předá se jí do kterého
okna se má vykreslovat. Ona metoda vypadá takto, jak na to koukám tak mi tam
chybí IntVar() že .. hmm, musím si toho ještě dost nastudovat. Dělám s
Tkinterem zatím zhruba den ..

def vyskaSirka(okno):
  Label(okno, text='Zadej šířku').grid(row=0, column=0)
  Label(okno, text='Zadej výšku').grid(row=1, column=0)
  sirka = Entry(okno, bg='white').grid(row=0, column=1)
  vyska= Entry(okno, bg='white').grid(row=1, column=1)
  tlacitko = Button(okno, text='Vypiš', width=10,
command=vypis).grid(row=3,column = 0)

Teď tedy vyřešit metodu vypis, asi si budu muset vzít papír a tužku a
rozkreslit si to, zadávaných hodnot bude hodně, vzorců ještě víc, počítám s
možností uložení do souboru, bude export do pdf. Ideální by asi bylo
získávané klíčové hodnoty ukládat do slovníku aby byly pořád dostupné.

Jinak váš seriál o Pythonu na programujte.cz byl parádní. Nedávno jsem ho
četl. Díky moc.