[python] Zkousel nekdo vytvorit klienta napojeneho na MS Exchange?

Petr Vanek petr na scribus.info
Pondělí Leden 22 09:45:30 CET 2007

zdar.

Nasledujici informace mohou byt zastarale, nebot o Exchange
jsem se prestal zajimat cca pred ctrictvrte rokem (vse mam
pras imap). Ale k veci.

> V souvislosti s projektem Chandler by mě zajímalo,
> jestli někdo víte o možnosti vytvořit alternativního
> klienta napojeného na MS Exchange? Je vůbec protokol
> mezi MS Exchange a MS Outlook zveřejněn? Mám na mysli
> triviální funčnost jako je stáhnutí pošty a odeslání
> pošty.

Ne. (cti: nevim o tom) Pry to nekdo zreversne zynzenyril, ale
vic se mi nepovedlo dohledat.

> Existuje vůbec alternativní klient k MS Outlook,
> který by uměl komunikovat s MS Exchange?

Novell Evolution (Connector)  je snad jediny klient, co to umi,
ale pozor - jede pres OWA (web access), coz znamena, ze to
musis mit na serveru povoleno. A coz take mimochodem znamena,
ze kdyz mas mejlu mnoho, tak to neni z nejrychlejsich.

Ruzne "PIM" klony sice na svych strankach tvrdi, ze outlook podporuji
anebo v nejblizsi dobe budou, ale pripojit nejdou. Jiste, existuje
jista pravdepodobnost, ze jsem kopytko a neumim to, ale...
(tedy treba z korganizeru se na exchange kalendar pripojim, ale
mam problemy se zapisem atd.)

Mimochodem, prave jsem objevil pikantni zalezitost:
# Get rid of all of the half-working Exchange connectors, reason: we don't
have either vendor support nor resources to do it properly, so better not
support it. Still possible to readd it, if somebody commits to it fulltime.
    * Result: Disable from compilation in 3.5, remove in 4.0

(zdroj: http://pim.kde.org/development/meetings/akademy2005/)

Takze - zaverem tohoto neveseleho a mozna i zbytecneho mejlu bych
te rad poprosil - pokud najdes nejake relevantni informace, posli
je sem (anebo privatne do mych privatnich rukou)

zdar a silu
p.