[python] prechod na eclipse

mtip mtip na atlas.cz
Pondělí Leden 29 12:10:38 CET 2007

s> To ode mě opravdu těžko, já si prostě najdu svoje a nemám touhy
s> přebíhat. Když jsem spustil Eclipse, byl jsem opravdu zděšen, něco tak
s> molochovitého a neintuitivního na používání jsem neviděl. Prosím,
s> neberte má slova jako kritiku, je to jenom můj subjektivní dojem bez
s> nároku na objektivitu.

s> Rozdíl je ten, že když třeba programuji v C řekněme v Microsoft Visual
s> Studio, mám k dispozici podpůrné prostředky pro tento jazyk - od
s> grafických editorů pro resource, přes řadu pomocných programů a knihoven
s> šitých na tento jazyk.

s> Problém je, že každý má prostě jiné představy co očekává od IDE. Já už
s> jsem takový, že stejně skoro všechno projedu s vimem a téměř absolutní
s> spokojenost, ale to není cesta pro každého.

s> Jinak jsem ještě zkoušel SPE a docela se mi líbilo.

s> Pak jsem zkoušel Boa Constructor a pro přeběhlíky z Delphi docela
s> ideální nástroj.

s> Zatím jsem byl do této chvíle jakýmkoli univerzálním integrovaným
s> prostředím s podporou x jazyků velmi zklamán. Vždycky to nakonec stejně
s> byla podpora pro jeden jazyk, možná dva a zbytek byl navíc a bylo to
s> znát. Ale jak říkám, tohle jsem já. Možná budete mít jiné zkušenosti a
s> jiný názor.
s> _______________________________________________

Mate pravdu v tom, ze i ja mam jen subjektivni nazor a ze se mi
taky spatne prebiha. A taky se mi zda, ze python bohuzel nema zadny
srovnatelny IDE  s jinymi jazyky (VisualStudio, SharpDevelop, NetBeans).
Pro me je napriklad bezny editor typu PsPad nepouzitelny, protoze v nem na 500 radcich
nasekam tolik chyb, ze pak travim dlouhy zbytecny cas ladenim. Proto
chci od editoru v prve rade kontrolu syntaxe kodu na slusne urovni.
Nekdo jiny jiste chybuje daleko mene v syntaxi a tak tohle
nevyhledava. Pak jiste hraje roli, jak dlouho kdo pise v Pythonu.
Ja jen kratky cas, tak uvitam kazdou pomoc a napovedu prostredi.

SPE se mi nelibi, protoze ma podle me mizerny Debugger.
Boa se pokud vim nevyviji, takze skoncilo na wx 2.4  (mozna se pletu,
uz jsem ho delsi dobu nehledal) a navic autocomletion je podle me
velmi slaby.
Snad je s Eclipse srovnatelny Komodo, ten je ale placeny, a nema pokud
vim, nic navic proti Eclipse.
A zminovany Eric se mi nejak nedarilo rozchodit a mel jsem s nim potize.
Zkousel jsem ovsem 3, tak ted mam podnet zkusit 4. Jeste by bylo
super, kdyby tu nekdo uvedl v cem je Eric lepsi nez Eclipse, kdyz pominu
nevyhodu molocha, ale budu srovnavat vlastnosti a vybavu.
Dal jsem zkousel Wing a ten mi nejak neprirostl, ale to povazuji jen
za subjektivni, protoze jinak je asi dobry a ma super autocompletion.

Proste jsem zustal u Eclipse, i kdyz je to moloch a spusteni mu trva,
ma rekl bych nejlepsi vybavu. Puvodne jsem myslel, ze mi bude vnucovat
zasady z Javy, ale na nic takoveho sem nenarazil a po pravda delsim
nastaveni, pracuje jako vyhradni editor Pythonu + s nekolika pluginy i
html, css a psp.
Takze bych to shrnul jako takto:
Napoprve jsem se zarazil nad molochem a nezvyklym rozhranim, ale
nasledne jsem nenasel nic lepsiho.

Myslim, ze je dobre proprat tady IDE Pythonu, protoze dle meho nazoru
dobry editor dokaze usetrit mnoho casu.

--
Mirek N.