[python] prechod na eclipse

superman feed na centrum.cz
Pondělí Leden 29 12:40:11 CET 2007

> [...]
> taky spatne prebiha. A taky se mi zda, ze python bohuzel nema zadny
> srovnatelny IDE  s jinymi jazyky (VisualStudio, SharpDevelop, NetBeans).
> Pro me je napriklad bezny editor typu PsPad nepouzitelny, protoze v nem na 500 radcich
> nasekam tolik chyb, ze pak travim dlouhy zbytecny cas ladenim. Proto
> chci od editoru v prve rade kontrolu syntaxe kodu na slusne urovni.
> Nekdo jiny jiste chybuje daleko mene v syntaxi a tak tohle
> nevyhledava. Pak jiste hraje roli, jak dlouho kdo pise v Pythonu.
> Ja jen kratky cas, tak uvitam kazdou pomoc a napovedu prostredi.

PSPad je pro mě také nepoužitelný. PSPad je jako editor nevýkonný, jeho
schopnosti jsou velmi malé. Jeho jedinou výhodou je, že je prostě ve
stylu "spusť a jeď", nemusíte se nic moc učit. Ale to není snad ani IDE
a na to si snad ani PSPad nehrál.

Já používám vim, což je trnitá cesta. Té investice do učení se vimu jsem
nikdy nezalitoval. Pravda pokročilejší věci v něm nenajdete, leccos je v
pluginem, něco jsem si domakroval.

> SPE se mi nelibi, protoze ma podle me mizerny Debugger.

SPE není dotáhnuté, to je na něm vidět. Ale jinak pěkný kousek si myslím.

> Boa se pokud vim nevyviji, takze skoncilo na wx 2.4  (mozna se pletu,
> uz jsem ho delsi dobu nehledal) a navic autocomletion je podle me
> velmi slaby.

Tady musím znovu říci svojí domněnku, Python velmi ztrácí svojí
nekompatibilitou a nestandarndostí. Nutnost všechno v pythonském světě
předělávat s každou minor verzí pythonu je nevýhoda jako hrom, která
bohužel k těmto koncům u mnoha projektů vede.

Protože na údržbu se fakt moc lidí vykašle, když musí řešit tyhle
neustálé změny.

To je právě ten rozpor, v Javě napíšete IDE a nemusíte se furt starat o
neustálé změny v základním jazyku a v binárkách. Pak je těžké napsat a
udržovat IDE psané v pythonu. Proto nejlepší IDE pro python IMHO nebude
psané v pythonu.

> Snad je s Eclipse srovnatelny Komodo, ten je ale placeny, a nema pokud
> vim, nic navic proti Eclipse.
> A zminovany Eric se mi nejak nedarilo rozchodit a mel jsem s nim potize.
> Zkousel jsem ovsem 3, tak ted mam podnet zkusit 4. Jeste by bylo
> super, kdyby tu nekdo uvedl v cem je Eric lepsi nez Eclipse, kdyz pominu
> nevyhodu molocha, ale budu srovnavat vlastnosti a vybavu.
> Dal jsem zkousel Wing a ten mi nejak neprirostl, ale to povazuji jen
> za subjektivni, protoze jinak je asi dobry a ma super autocompletion.

Vidím, že autocmpletion je pro Vás priorita číslo jedna. :-)

> Proste jsem zustal u Eclipse, i kdyz je to moloch a spusteni mu trva,
> ma rekl bych nejlepsi vybavu. Puvodne jsem myslel, ze mi bude vnucovat
> zasady z Javy, ale na nic takoveho sem nenarazil a po pravda delsim
> nastaveni, pracuje jako vyhradni editor Pythonu + s nekolika pluginy i
> html, css a psp.

Takže je to jak jsem říkal, v pythonu prostě větší dílo nevznikne. Na to
je python moc "proměnlivý", měnit všechno podle každé nové minor verze
pythonu zhatí projekt z nedostatku času.

> Myslim, ze je dobre proprat tady IDE Pythonu, protoze dle meho nazoru
> dobry editor dokaze usetrit mnoho casu.

To ano, ale já přidávám, že IDE pythonu by neměl asi být psaný v
pythonu. Jinak ho nikdo neudrží.