[python] Ulozeni souboru jako jiny uzivatel

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pátek Červen 8 10:15:08 CEST 2007

Dne Fri, 08 Jun 2007 09:51:34 +0200
"Jan KundrĂĄt" <jkt na gentoo.org> napsal(a):

> Ne, neni zadny zpusob, jak si (jakekoli) aplikaci na chvilicku zvysit
> prava bez znalosti nejake specialni veci (rootovo heslo, nejaky
> klic,...) ci pomoci externiho suid programu.

Nu, ono by se urcite neco naslo. Napr. SELinux, ci zkratka cokoliv, co
si hraje na "mandatory access control." Samozrejme, v tomto pripade by
to zrejme bylo Tomahawkem na vrabce...

> Pokud te dobre chapu, chtel bys v ramci sveho pythoniho skriptu
> overit, jestli "nekdo pracuje jako administrator", a pokud ano,
> najednou procesu navysit prava. To samozrejme nejde.

Pokud by aplikace mela resit uzivatele a prava, vrele doporucuji
pouzit nejaky existujici *work|engine|udelatko.

--

ViNiL

For a long time I thought I wanted to be a nun. Then I realized that
what I really wanted to be was a lesbian.
    -- Mabel Maney