[python] nahražení znaků

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Pondělí Červen 25 23:02:20 CEST 2007

> OK, rozeberme to bod po bodu.

Bezva napsane :)

> c) v Pythonu je prace se stringy pomala, je spatne psat:
>         text = text + "neco"

  Tohle uz myslim neplati (jednou jsem to zkoumal, potreboval jsem
zpracovavat tuny textu) a myslim ze od 2.4 je
  text = text + "neco" prakticky ekvivalentin s text = ''.join([text,
"neco"])
  Ale muzu se plest :)

d) programujeme-li v nejakem jazyce, je dobre dodrzovat nejake jeho
> zvyklosti, ac se nam mohou zdat jako zbytecna pruda. V tomto doporucuji
> prostudovat tusim PEP007 nebo PEP008, jmenuje se to "Coding style" a
> clovek se v nem dozvi, ze se v Pythonu doporucuje pouzivat nejake
> konvence pro pojmenovavani identifikatoru, napriklad promenne a funkce
> malymi_pismeny_s_podtrzitkem, zatimco NazvyTridTakhle

  Je to PEP008 (http://www.python.org/dev/peps/pep-0008/) a opravdu se hodi
si ho precist. Taky se hodi pouzivat nejaky program na kontrolu syntaxe,
ktery upozorni na prohresky proti "spravnemu" psani (nekdy az moc aktivne) -
mne se osvedcil PyLint (http://www.logilab.org/857)

  Jirka