[python] GTK+ a DPI

Jan Janech devel na atlas.sk
Úterý Březen 6 23:54:55 CET 2007

hello to all,
v jednom programe na ktoreho vyvoji sa zucastnujem (python+GTK) robim
SVG export... Mam vsak problem z velkostami fontov... V GTK sa zadavaju
velkosti fontov pri kresleni (objekt FontDescription) v jednotkach Pt...
Ked obrazok vyexportujem na windowse, s tym ze necham velkosti fontov v
Pt, tak na windowse funguje pekne (na linuxe zobrazi nespravne velkosti
fontov)... Ked to vsak vyexportujem na linuxe, uz to SVG nejde poriadne
zobrazit ani na windowse, ani na linuxe... Problem je v tom, ze velkost
pisma zavisi od DPI... Na windowse je DPI fixne 96... X.org si vsak na
rozdiel od windowsov DPI pocita podla rozlisenia a velkosti monitoru...
Tak som chcel prepocitavat velkost fontu na Px a ukladat tak... Ako vsak
ziskam spravnu hodnotu DPI ? Skusal som
pangocairo.cairo_font_map_get_default().get_resolution(), ale to vracia
vsade 96 (aj na mojom Linuxe, xdpyinfo mi dava 85). Velkosti fontu vsak
(opticky) nesedia na toto DPI, takze urcite pouzivaju spravne...

budem vdacny za akukolvek radu

Jan Janech