[python] editor pro Linux

Jan Martinek honza na dp.fce.vutbr.cz
Pátek Březen 23 11:22:15 CET 2007

Vladislav Ludík wrote:
> Pro editaci programů v Pythonu používám IDLE pod Windows. Soubor pak
> natáhnu do Linux několikerým způsobem, kde pak pokračuji v jeho ladění.
> Při kopírování dříve naprogramovaných a odladěných  částí do laděného
> programu na Linuxu v Midnight Comander (MC) vznikají časové ztráty a
> navíc MC není pro Python moc praktický.
>
> Dotaz:
>
> Může mi někdo doporučit vhodný editor pro Linux s podobnými vlastnostmi
> jako IDLE pro Python?

Jestli jsi dosud editoval soubory v mc, tak se pro tebe jistě
alternativa najde, protože skoro cokoli je lepší. Zrovna nedávno jsem
procházel dlouhý seznam editorů na

http://wiki.python.org/moin/PythonEditors

Vybíral jsem podle těchto kritérií:

- nějaká rozumná licence
- zda existuje balíček nějakém repozitáři - kvůli pohodlí a taky je to
známkou určité vyspělosti
- vynechával jsem editory, co používají javu nebo nějaké úchylné
grafické knihovny (třeba tk nebo wx)
- taby pro přepínání mezi otevřenými soubory
- vlastnosti uvedené zde http://www.py.cz/EditoryIDE pro kategorii "slušné"
- ať to není "moloch"

otestoval jsem asi sedm editorů a zakotvil u geany

http://geany.uvena.de//

nicméně existuje spousta dalších a mocnějších editorů, určitě si vybereš.