[python] Vykreslování grafů

Jakub Vojacek jakohv na seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 16:45:20 CEST 2007

Zdravím

Začal jsem pracovat na lepším prostředí pro správu grafů v programu Math Atelier a potřeboval bych trochu poradit s určitými problémy (gui je dělané pomocí wx).
1) Momentálně je pracovní plocha na výkres grafů velká 1000 x 1000 jednotek (pixelů). Akorát výpočet trvá celkem dlouhou dobu a uživatel by mohl potřebovat menší či větší plochu, takže se ptám jestli je dobré nabízet možnost jak velkou pracovní plochu mít.
2) Nevím jak vy byste vypočítávali body pro vykreslení grafu, ale já na to mám takovoutu metodu:

cislo=spodni_hranice
while cislo < horni_hranice:
       x=cislo
       y=eval(funkce.replace('x',cislo))
       body.append([x,y])
       cislo=cislo+preciznost

Ale výpočet se mi zdá poměrně dlouhý a tak se ptám jesetli vás nenapadá něco efektivnějšího. Dále jakou hodnotu by měla mít proměnná preciznost (nebo jestli by měl mít uživatel možnost ji nastavit).
3) Nyní program dostává body jako souřadnice x,y a vykresluje jednotlivé pixely. Pochopitelně je to způsob relativně nepřehledný, protože pak může být na plátně jenom několik nic neříkajicích teček a proto by je chtělo nějak spojit. Napadlo mě spojit každé dva vedlejší body čárou ale pak mi došlo že to je nemožné, například kvůli grafu 1/cos(x).  Nevíte jaký způsob používají jiné programy?

Děkuji za případné odpovědi.

Jakub Vojáček.