[python] Vyhledavani ve slovniku a diakritika

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Úterý Květen 29 11:51:55 CEST 2007

Harry
> [...] ale s tim while/for, tak jsem postupoval
> podle "Zaciname programovat v jazyce python: Harms, McDonald" kde je
> to jako priklad a pry verze s while je efektivnejsi, ze pry program
> cte do pameti vzdy jen jeden radek oproti tomu foru, kde se pry nacita
> cely soubor. Ale zda se mi to nejake cudne, protoze pro obe verze to
> zere vzdy podobne pameti a casove to vychazi take stejne.

Předpokládám, že v té knížce bylo něco jako

for line in f.readlines():
    zpracování

Pak je to skutečně neefektivní, protože se obsah souboru
načte do seznamu řádků. Ale Pavel Kosina měl na mysli

for line in f:
    zpracování

což je něco jiného. Objekt souboru podporuje metodu
next(), která vrací jednotlivé řádky. Takový cyklus
tedy pracuje přinejmenším stejně efektivně, jako while.
Dávej mu přednost. Ve starších verzích Pythonu to nebylo.

> ad slovniky ve slovniku: podarilo se mi to rozchodit, ale je to
> pouzitelne max. pro mala testovaci data, v pripade 70mb cetnosti, to
> jelo pulhodiny a pak uz jsem to radsi odstrelil.

Třeba se stala chyba někde mezi židlí a klávesnicí ;)

pepr