[python] python na web - otazky

Tomy novella tomasnovella na gmail.com
Sobota Listopad 10 16:19:30 CET 2007

ahoj,

viem, ze tato otazka bola polozena uz X-krat, ale nikdy som na nu
nenasiel na googli normalnu odpoved, vacsinou samy flame, takze prosim
vyvarujte sa toho, aby som sa nieco noveho aj dozvedel ;-)

taaakze som PHPckar, co sa tvorby tyka, ale chcel by som prejst na
python, co sa webovej tvorby tyka. problemom vsak je pre mna otazka
"AKO?".

totiz nasiel som na googli mnozstvo linkov, popisujucich "python
server pages" a "publisher", ale co to vlastne je? aky je medzi nimi
rozdiei? vraj su to handleri pre mod_python, ale vela mi to
nehovori... naopak, podla python.org je psp samostatny framework,
ktory uz nema podporu... co to vlastne je? alebo su to 2 rozne veci s
rovnakym menom, alebo co? co sa viac pouziva? publisher, alebo psp?
ale hlavne ma zaujima ROZDIEL medzi nimi... nie konkretny, ale hlavne
v com sa odlisuju :)

dalej mam otazku tykajucu sa frameworkov... co vlastne su? zrejme
nadstavba nad mod_python, ale aka? co take ma napr. cherryPy, alebo
TurboGears, co ulahcuje pracu v porovnani s mod_pythonom?co je v nich
ine? aa ked sme uz pri tom, co by ste mi odporucili? ake stranky na
studovanie pythonu co sa tvorby stranok tyka? alebo konkretne ktory
framework pre zaciatocnika v tvorbe stranok v pythone(ale celkovo
nesom az taky *uplny* zaciatocnik, takze nic uplne primitivne mi
neradte ;-]. ovladam OOP, v c++ ovladam sablonove funkcie, ... )? aa
este taka otazocka, je python+nejaky framework rychlejsi ako PHP bez
frameworku, alebo uz pomalsi?

diky moc za odpoved podla moznosti na co najviac otazok :)