[python] Problém s diakritikou, cherrypy, genshi

Petr Nesládek petr.nesladek na seznam.cz
Středa Listopad 21 10:29:24 CET 2007

> Takže si myslím, že problém je v diakritice která se posílá pomocí
> POST, protože šabloně nedělá problém data normálně zobrazit selectem z
> databáze.
> Takže, nemá někdo nějaký nápad ? Jinak ten error:
> UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0xc3 in position
> 1: ordinal not in range(128)
Zdaravím,
bylo by dobré vědět v kterém momentu přesně nastává tento problém, ale jinak je to pouze fakt, že v tomto momentě došlo k pokusu převést řetězec obsahující nějaké zanaky s diakritikou, ale proběhl pokus o standartní převod (z ASCII)

Nedělal jsem s Cherry,takže neznám úlplné pozadí, ale před místem , kde dochází k této chbě by bylo pradběpodobně nejlepší provést konverzi řetězce ze 'str' do 'unicode'  např.:

retezec = retezec.decode("cp1250")

protože někde v procesu v Cherry je určitě použita konverze    unicode(retezec) a ta akceptuje samozžejmě pouze znaky v rozsahu ACSII, nebo přímo unicode řetězec.

je třeba jen zjistit v jakém kodování přijde ten řetězec

Petr