[python] Formárt data pro uložení do databáze

superman feed na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 22 13:35:28 CET 2007

To samozřejmě záleží na to, k čemu ten datum a čas chcete použít. On
převod unixový timestamp -> den,měsíc,rok,hod,min,sec,... není až tak
triviální jak vypadá a to proto, že existují různé nástrahy jako
přestupné sekundy (které jsou dopředu nepredikovatelné), a různé posuny
času vůči "efemeridovému" volně plynoucímu. Takže stejný unixový
timestamp může být převeden pokaždé na trochu jiný datum podle
korektnosti algoritmu, a podle toho co všechno bere v úvahu.

Musíte mě omluvit, já jsem člověk přesný a mám rád přesnost a v podstatě
nemohu souhlasit s tím, že unixový timestamp je až tak super pro všechny
případy, byť v 64 bit vydání. Převod do lidsky čitelného času, má-li se
udělat korektně není zcela přímý. Nic ne tom nemění ani fakt, že větřina
"convert funkcí" na detaily kašle.

Miloslav Ponkrác