[python] HTTP Autentikikace

Věroslav Kaplan veros.kaplan na gmail.com
Pondělí Duben 14 13:35:46 CEST 2008

2008/4/14  <Calis.martin na seznam.cz>:
> Dobrý den,
>  mám takoví problém, potřebuji svým programem odeslat data metodou post na server který je chraněn HTTP autentizací. Ve svém pátrání jsem objevil toto: http://www.voidspace.org.uk/python/articles/authentication.shtml ale moc nevím jak na ten server něco odeslat.. Pokud by vás něco napadlo, tak neváhejte napsat... Děkuji

Jen terminologická:
V češtině máme pouze autentizaci (1.p autentizace) a autorizaci (1.p
autorizace).  Autentifikace neexistuje.

Autentizace přes HTTP je řešena přidáním hlavičky Authorization k
požadavku klienta. Hlavička vypadá takhle
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
kde jako hodnota hlavičky je uvedena BASE64 zakódovaný (ne zašifrovaný
:-) ) řetězec login + ":" + heslo

Podrobněji třeba http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_access_authentication

--VK