[python] Tipy na n�vrh t��dy

superman feed na centrum.cz
Sobota Srpen 2 13:52:20 CEST 2008

> Zdravím...
> ...a zcela nesouhlasím. Návrhové vzory jsem nikdy neměl
> rád protože jsem zastáncem toho, že je vždy třeba

Sice souhlasím s tím, že návrhové vzory jsou jen berlička pro Ty, kdo
nemají cit pro návrh architektury, a že i bez nich se dají objekty
konstruovat. Že stejně většina lidí s programátorským citem vymyslí
značně něco podobného, i když návrhové vzory nezná, a že se z nich dělá
bůhvíco.

> posoudit konrétní situaci a najít chytré řešení, ne
> napasovat nějakou "oficiální" metodu jen pro vytvoření
> dojmu něčeho lepšího. Navíc, s OOP se to nikdy nesmí
> přehánět, a co-příkaz-to-třída může spíš uškodit než na
> opak.

OOP se nesmí přehánět, ale také se nesmí přehánět averze vůči OOP. Právě
tento případ je pro OOP jako stvořený, a velmi přirozený.

Miloslav Ponkrác