[python] Init script a xmlrpc

Věroš Kaplan veros.kaplan na koren.cz
Úterý Srpen 5 15:45:19 CEST 2008

Mrknuli se, jaký je správný postup pro psaní démona na UNIXu.
(třeba tohle se mi líbí http://www.enderunix.org/docs/eng/daemon.php )

Co se pamatuju, tak stačilo fork()nout potomka a rodič mohl exit()nout.
Potomek potom někam poznamenal svoje PID, aby bylo možné ho posláním
signálu INTR zabít a nemuselo se složitě hledat jeho PID.
Je vhodné ještě přesměrovat stdin, stdout a stderr na vhodné místo (do
logu nebo /dev/null) aby výstup z potomka nizavl

Initscript s parametrem "start" potom pouze zavolá vlastní skript (s
parametrem "teď se chovej jako démon") a ten už si vše zařídí ve své
režii. Pokud dostane initskript parametr "stop", zavolá Jejich skript
s parametrem "teď zkus najít PID svého bratra a zabij ho" .

--VK
PS: Bez záruky, ale v dobré víře :-)