[python] Prosím, poraďte mi, jak vytvořit exe soubor

superman feed na centrum.cz
Pátek Srpen 8 12:27:54 CEST 2008

Dobrý den,

pomocí py2exe.

Nejjednodušeji to lze takto:

1) Vytvoříte soubor setup.py, který může vypadat asi takto (verze pro
konzolový program):

--- obsah souboru setup.py --(zde odstřihněte :-) )-------------

from distutils.core import setup
import py2exe

setup(
  options = {"py2exe":{"compressed":1, "optimize":1, "bundle_files":1}},

  version = "1.01",
  name = "MujGenialniANejlepsiProgramOdMiloslavaPonkrace",
  description = "MujGenialniANejlepsiProgramOdMiloslavaPonkrace",

  zipfile=None,
  console=["JmenoHlavnihoModulu.py"],
  )

--- konec obsahu souboru setup.py --(zde odstřihněte :-) )-------------

2) Vytvoříte exe pomocí příkazu

C:\Python24\python.exe setup.py py2exe -O1 -c -b1 py2exe

Python zachroustá, a protože potřebuje dělat, že strašně pracuje, tak
Vám vytvoří pár podadresářů a v jednom snadno najdete
MujGenialniANejlepsiProgramOdMiloslavaPonkrace.exe a msvcrt71.dll, který
tento program bude potřebovat. A exe je vytvořeno a můžete svým
programem pokořit IT svět, stát se slavným, atd.. :-)

Miloslav Ponkrác