[python] odpověď Python 3.0

jiri.zahradil jiri.zahradil na gmail.com
Pondělí Prosinec 8 01:09:33 CET 2008

On 5 Pro, 11:42, Tomas Brabenec <konfere... na brabenec.net> wrote:
> Nainstalovat si vlastni verzi Pythonu na server prece neni problem.
> Clovek nemusi vyuzivat jen standardni repository konkretni distribuce.
> Spis bude problem s celkovym vyvojem. Jedna vec bude prepisovat aplikaci
> do verze 3.x a druha rozvoj aplikace ve verzi 2.x. Preci jen u
> rozsahlych aplikaci bude ten prechod delsi a rozvoj aplikace se zastavit
> nemuze.
> Bude to mnohem vic prace:
> 1) rozvoj aplikace ve verzi 2.x
> 2) prepisovani aplikace do verze 3.x
> 3) promitani zmen z bodu 1) do bodu 2)
>
> No aspon to nebude nuda ;-)

No verze 2.4 se ještě používá, ale vesměs je v distribucích už běžně i
verze 2.5 A jestli jsem to dobře pochopil, tak Python 2.6 je jen bug
fix 2.5 plus jsou tam věci které připravují přechod na verzi 3.0 -
také je na to ten konvertor 2.6->3.0 co by to měl nějak automaticky
převést. Nevíte někdo jak dobře ten konvertor funguje, předpokládám,
že to jen upravuje syntax - print, raise atd.?

Je obecně možné psát ve verzi 2.5/2.6 a jen s malou námahou mít kód
funkční pod 3.0? Dejme tomu, že neuvažuji nějakou mamutí aplikaci, ale
spíš jednotlivé jednoduší moduly. Trochu mě  děsí některý ty nový
změny ohledně stringů (u""), čísel (10L) apod. Změna syntaxe je ale
vcelku docela ok, to se pozná při parsování, horší bude tam, kde se
mění sémantika, třeba práce se seznamy/iterátory.

Jirka