[python] Faktorizace

Vlada Macek tuttle na sandbox.cz
Pátek Prosinec 12 18:47:43 CET 2008

Jakub Vojáček wrote:
> Vyvýjím jednu aplikaci a potřebuji, aby daná aplikace uměla rozložit
> číslo na součin prvočísel (prvočíselný rozklad). Naprogramovat nějaký
> základní algoritmus není problém, ale problém nastane, pokud do
> algoritmu zadám nějaké větší číslo (např. 4848484848484841178813).

No super, nakonec takový optimální algoritmus najdete a celý svět se
bude moci jít se šifrováním klouzat! Zadržte! :-)

Ale vážněji, přímou radu nedám a ani mě nenapadá, jaká aplikace by
potřebovala umět rychle faktorizovat.

Nicméně bez toho, že bych Vás chtěl podceňovat: Mně při záseku obvykle
pomáhá vrátit se 1 až 3 kroky zpět a prozkoumat, jestli jiná než zvolená
cesta by nebyla jednodušší.

Jinými slovy, pokud není faktorizace zásadním účelem Vaší aplikace,
nesplnil by se účel bez ní?

Jen tip, netřeba reagovat.

--
\//\/\