[python] jak na xml

Ondrej Beranek rainbof na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 18 14:13:16 CET 2008

Ahoj je tomu téměř přesně rok co jsem naposled sáhnul na python. Dneska jsem
se dostal k tomu že bych znovu potřeboval
jeho služby. Řeším úlohu jejíž součástí je přečtení XML souboru a změna
(přesněji přepsání) některých hodnot (dat).

například mám něco jako (ted sem to vymyslel konkretni priklad nemohu
uvest):

<dokument>
 <komponenta>
   <typ>auto_login</typ>
   <jmeno>prihlaseni</jmeno>
   <username>jmeno nekam</username>
   <passwd>heslo1<passwd>
 </komponenta>

 <komponenta>
   <typ>auto_login</typ>
   <jmeno>logovani</jmeno>
   <username>jmeno nekam</username>
   <passwd>heslo1<passwd>
  </komponenta>
</dokument>

No a ja nekdy budu menit hodnotu <username> a <password> ovsem v zavislosti
na typu a a nekdy i jmene.

No chtel bych vas poprosit aby jste mi poradili nejakou komponentu se kterou
mate zkusenosti ze by zvladla takove xml (1.0 utf8) precist a zas ulozit.

Ondřej Beránek