[python] TakVámNevím

Tovim jaakubi na gmail.com
Úterý Prosinec 30 11:42:28 CET 2008

Zdařbůh.

 Zkouším si jak Python 3.0 umí či neumí háčky a čárky na jednoduchém prográmku ( b = „nová šalvěj“ / print (b) ). Tento program mám v souboru faa.py s deklarací (__*__coding:utf=8__*__) a v souboru fab.py bez deklarace. Zařídil jsem si, že interaktivní konzoli mohu otevřít dvojklikem na souboru.py.

Dvojklik na faa.py bez problému otevře konzoli s výstupem ‚nová šajvěj‘. Mohu pokračovat >>> import faa a třeba >>> print(faa.b) à‘nová šalvěj‘.

Když totéž udělám na souboru fab.py (bez deklarace), dostanu SyntaxError: Non-UTF-8 code starting with ‘ \xe1‘ in file C:\Test\fab.py on line 3, but no encoding declared – neboli stížnost, že mám v programu nedeklarované kódování.

Když nedeklarované, tak nedeklarované, jenomže když soubor faa.py otevřu a spustím v IDLE, dostanu zkomolený výstup a mohu si v konfiguraci IDLE nastavit co libo (Locale-defined, utf-8, None), nic platno.

Když v IDLE otevřu a spustím soubor fab.py bez deklarace, dostanu ‘ nová šalvěj ‘ bez nejmenšího uzardění.

Mohl by mi někdo poradit, zda tento rozpor lze odstranit a jak? Děkuji a přeji štěstí, zdraví, dlouhá léta.

Tovim