[python] problem

superman feed na centrum.cz
Pátek Leden 4 15:48:25 CET 2008

Získaz z bytecode původní zdroják na 100% jde - tedy "téměř původní"
zdroják. Je to jen otázkou ceny a času, který tomu chcete věnovat -
pokud mě dostatečně zaplatíte, klidně Vám program na rekonstrukci
zdrojáku z byte kódu napíšu.

Ono je to u Pythonu trochu ztížené tím, že byte kód se mění každou verzi
Pythonu, ale jak říkám, je to otázkou času . pokud někomu bude hrozit,
že vydělá dostatečnou sumu, když zrekonstruuje zdroják Pythonu z byte
kódu, tak ho to nezastaví.

To jsou právě problémy, které se často řeší - je hezké používat
interpretované jazyky postavení na byte kódu a virtuální mašině - jako
je Python, Perl, Ruby, C#, Java, ale v podstatě to znamená, že svoje
programy jsou téměř open source. Zrekonstruovat zdroják, nebo alespoň
reverse engineeringem zjistit to co potřebujete je obrovsky snažší u
takovýchto jazyků, než třeba u C, C++, Ada, Fortran, Asm a jiných
kompilovaných programů. Veřejně se dokonce mluví o tom, že třeba .NET
framework dostatečně nechrání duševní vlastnictví firem - protože každý
manták, který pracuje jako pomocný uklízeč je schopen zrekonstruovat
zdroják do použitelné podoby z byte kódu, zatímco u kompilovaných jazyků
musíte být docela machr na skutečný reverse enginnering, zvláště pokud
program se aktivně brání proti disassemblování a debugování.

Miloslav Ponkrác