[python] praca pythonu so vstupom, vystupom shellovskeho programu

Tomy novella tomasnovella na gmail.com
Čtvrtek Leden 31 15:54:39 CET 2008

ahoj,

mam taku otazku:
nedalo by sa nejak spravit v pythone, aby som vykonal nejaky prikaz v
shelle(povedzme "ls | grep -i foo", alebo "gcc file; ./a.out < in") a
teraz vystup tychto shellovskych priazov narval do nejakej premennej?

povedzme, ze chcem program typu:

-----
vystup = nejaka_mne_zatial_neznama_fcia("ls | grep -i foo")
for line in vystup:
    # teraz to povedzme, ze po jednom vypisem, alebo hocako s tym
budem manipulovat...
-----

jedine totiz, co ma zatial napadlo je, ze by som to cele hodil cez
os.system() a potom to ulozil do suboru a stade to bral, ale podla mna
to je dost neelegantne riesenie a urcite "to jde i mnohem lepe" ;)

neviete niekto o niecom takom? diky :)

--
PS: prosim v mailoch tykat! nie vykat ;)

Tom na sQo
tomasnovella na gmail.com