[python] MySQL - nativní rozhraní pro Python

slush slush na centrum.cz
Úterý Červenec 1 10:08:45 CEST 2008

Vzpomínám si, jak jsme měřili síly já (SQL) a kolega (Django db vrstva) na
jenom praktickém příkladě - měli jsme jako vstup cca 10 vzájemně provázaných
tabulek (násobné M:N) a cílem bylo získat dataset pro vyrenderování webové
stránky.

Kolega, nadšen "jednoduchostí" objektoveho pristupu k databazi a bez
hlubsich znalosti SQL udelal dotaz, ktery nad realnymi daty trval cca 16-20
sekund. Ja za pomoci SQL udelal dotaz, ktery generoval dataset cca 200-300
milisekund.

Nakonec jsme společnými silami i to Django dotlačili do podobné výkonnosti
jako čisté SQL, ale znamenalo to nejen podrobně znát, jak relační stroje
fungují, ale i pro mě dost speciální formát dotazování se objektovým
způsobem. Django way jsme nakonec ponechali kvůli kompatibilitě s datovým
modelem (v případě rozšíření datového modelu by se musely SQL příkazy
přepsat), ale důrazně varuji před přístupem "nemusím znát relační databáze,
stačí mi objektový wrapper".

Marek