[python] lekce 15 - ukol

^nu.friX nu.frix na email.cz
Čtvrtek Červen 5 19:56:33 CEST 2008

Pavel Kosina napsal(a):
 > To nu.frix: doporučuji něco takového zařadit do sbírky úloh  ;-)

Zrovna sem to napsal a chtel sem reseni poslat, jen me nekdo predbehl:)
Ale uz si ten priklad poznamenavam :P

 > Jakub napsal(a):
 > Bry den, chtěl jsem se zeptat na spravné ře±ení úkolu z lekce 15, který
 > zněl: /Najděte pětimístné číslo, které se rovná součtu pátých mocnin
 > svých číslic. /Nějak mě nenapadá moc ře±ení, děkuji.

tady je reseni (neni tak kratke a profi:) ):

cislo=10000

def suma(arg):
     """ Secte jednotlive cislice a navrati soucet jejich 5tych mocnin """
     suma=0
     for j in range(len(arg)):
         suma+=int(arg[j])**5
     return suma

for i in range(90000):
     if cislo==suma(str(cislo)):
         print "Cislo %i je reseni"%cislo
     cislo+=1
#cyklus prochazi cislo po cisle od 10 000 do 99 999 a porovnava samotne
cislo s onou sectenou hodnotou

a jako vystup sem dostal:
Cislo 54748 je reseni
Cislo 92727 je reseni
Cislo 93084 je reseni

--
^nu.friX
aka Dan Pressl

I want to dance with lady Death, bullets around me,
death is only other kind of love, she wants to kiss me,
but I have to be stronger, because ...
      ONLY THE STRONGEST WILL SURVIVE!

Daląí informace o konferenci Python